IPXL shop logo
Home
Skincare Center
Hoi ☺️! Bij deze laat ik jullie graag m’n avondroutine zien m
Marie 💐
21/09-22:08
Hoi ☺️! Bij deze laat ik jullie graag m’n avondroutine zien met de Drunk Elephant producten. De dagroutine volgt ook nog! Even kaderen: ik heb een gecombineerde huid. Vroeger had ik een drogere huid maar door veranderingen in m’n huid mee veranderd. Ik heb een iets vettere T-zone, maar beperkt, en drogere wangen. Sporadisch heb ik onzuiverheden die zich voornamelijk rond m’n kin situeren. Ik begin met de Slaai cleanser. Dit is een boterachtige make up remover en is te vergelijken met de take the day off cleanser van Clinique. Slaai breng ik aan op m’n droge gezicht en de boterachtige substantie verandert in een olie. En dan spoel ik m’n gezicht af. Na het afspoelen is al m’n make up eraf, ook waterproof mascara, maar het is echt nodig om nog met een tweede reiniger aan de slag te gaan. Er blijft precies een residu achter, een ietwat vettig laagje. Dus volg ik met de Beste No.9 jelly cleanser. Deze is dus de tweede stap in m’n reiniging. Ondanks dat het een zachte cleanser is schuimt hij redelijk goed en na het afspoelen voelt m’n gezicht zacht en proper aan ☺️. Dus deze na de Slaai cleanser is echt een must! Vervolgens breng ik TLC Framboos Glycolic Night Serum aan. Dit is echt een toppertje in de strijd tegen onzuiverheden. Als je een gevoelige huid hebt kan deze prikken maar ikzelf heb dit niet gehad (m’n huid is wel gewend aan chemische peeling onder de vorm van AHA/BHA) dus ze raden aan om dit in het begin om de dag te gebruiken als je een gevoelige huid hebt. Ik laat dit even intrekken en er blijft wel een sticky laagje achter maar dit is niet storend. Als nachtcrème gebruik ik de Lala Retro Whipped Cream. Deze is lekker verzorgend en echt voedend. Deze is top voor de iets drogere huid en zeker voor in de winter! Heb niet de indruk dat dit te rijk is voor de vettere delen van m’n gezicht. Nadat ik m’n nachtcrème heb laten intrekken breng ik nog enkele druppels Virgin Marula Luxury Facial Oil aan. Dit als extra verzorging, zeker voor m’n wangen. De olie is uiteraard vet (olie 😅) maar trekt ondanks de voorgaande stappen en laagjes verzorging wel relatief goed in! Ik denk dat drogere huidtypes hier echt baat bij kunnen hebben! Als ik het niet vergeet breng ik ook de C-tango Multivitamin Eye Cream aan. Deze gebruik ik ook ‘s ochtends en is echt fijn! Trekt goed in en irriteert de gevoelige huid rond m’n ogen niet. Dit is wel vaak het geval bij andere oogcremes, dan krijg ik tranende ogen. Dus aangenaam product! De TLC Sakura Babyfacial is een product dat ik 1x per week gebruik. Dit is een erg geconcentreerd product en is een soort chemische peeling. Ik breng dit op mn gewassen schone droge huid aan en laat het 20 minuten inwerken waarna ik het afspoelen. Na gebruik is m’n huid zo zacht en allesbehalve rood of geïrriteerd, ondanks dat het wel super geconcentreerd is. Dit werkt ook super goed tegen onzuiverheden en tegen viezigheid en dode huidcellen. Het laatste product in dit deel is de sweet biome fermented sake spray. Deze verfrissende spray gebruik ik tussendoor of na het cleansen als oppepper voor m’n huid. Het is geen echte toner maar echt bedoeld als huid verfrissende oppepper. Ik ben tevreden van deze producten al zijn er enkele die ik niet meer opnieuw zou kopen. Dit zijn de Slaai en Beste No.9 cleanser, de Sweet Biome spray en de Marula olie. De Slaai cleanser vind ik goed maar clinique take the day off doet even goed z’n werk zonder dat vettige laagje. De Beste No.9 cleanser is goed maar andere cleansers doen even goed hun werk. De Sweet Biome spray is een leuke extra maar ik zie de meerwaarde er niet zo van, had liever een echte toner gehad om na het reinigen te gebruiken en de olie is top maar voor mij geen echte super meerwaarde omdat ik geen echt droge huid heb. De TLC framboos, de Lala Retro, de C-tango eye cream en de TLC Babyfacial zijn echt dikke dikke dikke aanraders! 🥰😍 Dit is beknopt een korte review maar als er vragen zijn of als je meer wilt weten: shoot!! 😘